Seminari del GRESIB a càrrec de Mariia Pronina, en el marc de la IV Jornada de Càpsules de TFM en Curs en Lingüística, Teoria de la Literatura i Estudis Catalans.
Aquest projecte analitza el paper del context sociolingüístic i compara l’adquisició d’una llengua d’herència (és a dir, les llengües que s’adquireixen en un context de diàspora) en regions monolingües i bilingües de l’Estat espanyol.
En concret, es compara l’adquisició del rus com a llengua d’herència per part de nens que creixen a Madrid, una regió monolingüe, i per part de nens que creixen en regions bilingües com ara Catalunya i les Illes Balears. El treball es centra en un dels aspectes menys estudiats en la bibliografia sobre l’adquisició de llengües d’herència, com és la prosòdia. El projecte té una sèrie d’implicacions metodològiques, teòriques i educatives i proporcionarà noves proves aplicables a l’hora d’avaluar i planificar pràctiques, activitats i polítiques públiques per fomentar entorns multilingües.
El seminari tindrà lloc el dijous dia 2 de maig, a les 12h, a l’Aula 23 de l’edifici Ramon Llull del Campus de la UIB