AnyComunicaciónsPonènciesPòstersTOTALGràfic
2015 96 37 40 173


 

  • Comunicacións
  • Ponències
  • Pòsters

2016 106 36 32 174
2017 106 22 60 188
2018 125 37 25 187
2019 90 61 57 208
2020 33 44 10 87
2021 78 49 0 205
2022 94 51 21 166
2023 77 54 15 149
2024 68 44 13 125
TOTAL 873 435 273 1581

 


 

Comunicacions

2024

Barceló Bauzà, G. (2024) ¿Conocer o saber? El movimiento de la Escuela Nueva en los años de posguerra. XXII Coloquio de Historia de la Educación. Transnacionalidad y transculturalidad en la Historia de la Educación durante la Modernidad y la Contemporaneidad. Almería

Barceló-Coblijn, L.; Cremades, E. (2024) Williams Syndrome through the lens of syntax: analyzing spontaneous speech patterns. VII International Conference on Clinical Linguistics. Salamanca

Bastida Rodríguez, P. (2024) Inscribing the Present, Envisioning the Future: Solidarity and Migration in Mohsin Hamid's  Exit West. Narratives of Displacement International Conference   "From Homeland to Hostland: Interdisciplinary Insights into Identity and Belonging ". Palma de Mallorca

Bastida Rodríguez, P. (2024) Writing Solidarity in Brexit London: Aminatta Forna's  Happiness. Solidarities: Creative Coalitions in World-Travelling Narratives and Performance. Palma de Mallorca

Bauzà-Llinàs, J.; Ruíz-Pérez, M;  amp; Álvarez-García, O. (2024) Teledetección y tecnologías ambientales en la Educación Superior: la sostenibilidad ambiental a través de prácticas interactivas. Innovagogia 2024. Sevilla

Boqué, J; Cremades, E. (2024) El llenguatge planer i la comprensió dels textos legislatius: un estudi descriptiu en població amb estudis universitaris. XX Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. Poznan

Boqué, Júlia; Cremades, E. (2024) El uso del lenguaje llano en los textos jurídicos en catalán. 41 AESLA Conference. València

Comas Rubí, F.; Menguiano Rodríguez, C. (2024) Pasado y presente de los espacios escolares en Baleares. Preservación y difusión. XI Jornadas SEPHE. Zamora

Corbera J., A. (2024) "Amb les brillants colors que bells matins enjoien ". Una traducció inèdita de Jean Racine al català en el context de l'exili de 1939. XX Col·loqui Internacional de de Llengua i Literatura Catalanes. Póznan

Cremades, E. (2024) Aprenentatge significatiu a l'aula de Planificació Lingüística: una experiència a través de l'estudi del paisatge lingüístic de Palma. ICON-EDU. Alacant

Cremades, E. (2024) Linguistic variation and Catalan as an additional language: some observations from textbooks. MLA Anual Conference. Philadelphia

Cremades, E. (2024) Normativa sintàctica i ensenyament per projectes: una experiència pràctica. VI Jornades d'Experiències Docents. Palma

Cremades, E. (2024) Psych Nominals in Catalan: A Classification Proposal. 19th International Colloquium of the NACS. Minneapolis

Cremades, E.; Barceló-Coblijn, L. (2024) Syntax in speakers of Spanish with Williams syndrome: an approach through error analysis. VII International Conference on Clinical Linguistics. Salamanca

Darder Mesquida, A. ; Pérez Garcias, A.; Munar Garau, J.; Salinas Ibáñez, J. (2024) La competencia digital de los centros de educación primaria ysecundaria de las Islas Baleares: análisis de los informes SELFIE. XXVII Congreso Internacional sobre Tecnología Educativa  EDUTEC 24. Sevilla

Darder Mesquida, A.; Pérez Garcias, A. (2024) La agencia del estudiante en el proceso de codiseño didáctico en Educación Superior. XXVII Congreso Internacional sobre Tecnología Educativa  EDUTEC  24. Sevilla

Ferrer-Ribot, M.; Pinya, C. ; Morcillo, V. (2024) Reflexiones sobre la identidad profesional en la formación inicial del profesorado en Educación Infantil. 4th Porto International Conference on Research in Education (ICRE 2024). Porto

Francis, M.; Vecina, C. (2024) Promoviendo la práctica docente intercultural desde la Investigación Acción. VI Congreso Mundial con Infancia y Adolescencia. Cáceres

García de Olalla Gutiérrez, A., Tugores-Ques, M., Pinya-Medina, C., Salvà-Mut, F. and Quintana-Murci, E. (2024) The influence of socio-occupational characteristics in VET teachers' self-efficacy. 9th Stockholm International Conference and Research Workshop on VET (may 14-16). Stockholm

García, A.; Pinya, C.; Tugores, M.; Vecina, C. (2024) Sentimiento de autoeficacia y práctica de éxito en la formación profesional: un análisis a través del profesorado de FPGB y FPGM. I Congreso del Área de Didáctica y Organización Escolar: Retos para la docencia, la formación, la investigación, la transferencia. Málaga

Gelabert Gual, L.; Motilla Salas, X. (2024) Transnacionalidad y transculturalidad en la historia de la educación durante la modernidad y la contemporaneidad. XXII Coloquio de Historia de la Educación, Sociedad Española de Historia de la Educación. Almería

González Gómez, S.; Merlo, Giordana (2024) Public uses of the image: childhood and education in numismatics. ISCHE 45. Natal

González Gómez, S.; Miquel Lara, A. (2024) Espacios educativos virtuales en la historia: las universidades radiadas. XI Jornadas de la Sociedad Española para el Estudio del Patrimonio Històrico Educativo. Zamora

Juan Vidal, J. (2024) Agentes del Rey entre Cerdeña y Mallorca (fines del siglo XV-siglo XVII). XXI Congresso di Storia della Corona d'Aragona. Monarchi e Regni. Pocessi di integrazione della Corona d'Aragona (secoli XIII-XVIII). Cagliari, Sassari, Alghero

Krawietz, M.; Vecina, C. (2024) Escenarios y desafíos del abandono temprano y la formación profesional en baleares (España): mecanismos de prevención y retorno al sistema educativo y formativo. I Congreso del Área de Didáctica y Organización Escolar: Retos para la docencia, la formación, la investigación, la transferencia. Málaga

Llull Febrer, A.; Cremades Cortiella, E. ; Barceló-Coblijn, Ll. (2024) Williams Syndrome and Morphosyntax: The Case for Gender and Number Agreement. 41º Congreso Internacional de la Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA). Alacant, València

Loureiro-Porto, L. (2024) Gibraltar English on the international linguistic map: Challenges in the compilation of ICE-GBR. Gibraltar International Conference 2 (GIC2). Vigo

Loureiro-Porto, L. (2024) Nonbinary Pronouns in X (Twitter) Bios: Gender and identity in online spaces. 47th AEDEAN Conference. Sevilla

Marín, V.I.; Tur, G.; Peguera-Carré, M.C., Carrera, X. (2024) Hacia la agencia del estudiantado y la competencia digitalcrítica: diseño de prácticas educativas abiertas para latransformación digital universitaria. Edutec 2024. Sevilla

Massip, M.N; Negre,F. (2024) ¡Adiós al aburrimiento! MATECRACKS: Un juego que engancha al alumnado de primer ciclo de ESO en el aprendizaje de las matemáticas. XII Congreso Nacional y VI Internacional de Aprendizaje-Servicio Universitario. Palma

Méndez Guerrero, B.; Miguel Franco, R. (2024) El marcador discursivo  "pues " en el castellano de Mallorca: diacronía ysincronía. LII Simposio de la SEL. Madrid

Miguel Franco, R. (IRIE-UIB); Louf, T. (IFISC); Montoya Boix, B. (UIB); Sánchez, D. (UIB-IFISC) (2024) Aprendizaje automático para el estudio del contacto lingüístico: epístolas mallorquinasdel s. XVIII. Congreso Internacional de Lenguas Iberorrománicas: Cuatro Décadas de Iberorromanística en la Universidad de Helsinki. Helsinki

Miquel Lara, A.; González Gómez, S. (2024) Experiencias educativas de mayores y generación de narrativas como vehículo para la construcción democrática de la hitoria. XI Jornadas Científicas de la Sociedad Española para el Estudio del Patrimonio Històrico Educativo. Zamora

Miquel Lara, A.; González Gómez, S. (2024) The practice of Public History: influences, challenges, and achievements. ISCHE 45. Natal

Morcillo, V.; Rosselló, M. R.; Oliver-Barceló, M. ; Ferrer-Ribot, M. (2024) Concepciones sobre el cambio educativo de docentes de la etapa de educación infantil. 4th Porto International Conference on Research in Education (ICRE 2024). Porto

Nardi, A., Bernardes, S., Pastor-Mira, M. A., López-Roig, S., Ferrer-Pérez, V. A., Sánchez-Prada, A., Pamies Aubalat, L., Rodriguez Rodriguez, I. (2024) Chronic pain and women with and without experience of intimate partner violence: work on progress. 38th Annual Conference of the European Health Psychology Society. Cascais

Negre, F.; Perales, F.J.; Riera, L. (2024) Diseño de un juego didáctico con tecnologías digitales desde un enfoque de aprendizaje-servicio dirigido a sensibilizar a la comunidad educativa. EDUTEC 2024: Tecnología Educativa para una Sociedad Multimodal. Sevilla

Oliver-Barceló, M.; Rosselló Ramon, M.R.; Oliver Trobat, M.F.; Verger Gelabert, S.; Bagur Pons, S.; Pinya Medina, C. (2024) El perfil competencial del docente de Educación Infantil en la actualidad. 4th edition of Porto International Conference on Research in Education. Porto

Orte, C.; Amer, J.; Oliver, J. L.; Vives, M.; Pascual, B. (2024) La dimensión comunitaria de las intervenciones socioeducativas con familias: el rol de los profesionales. III Seminario Científico Internacional en Pedagogía Social: ciencia que transforma. Santa Cruz de Tenerife

Pérez Garcias, A.; Darder Mesquida, A.; Coiduras Rodríguez, J.; Tur Ferrer, G. (2024) Creation of a protocol for designing didactical processes to promote agentic students. EdMedia annual world conference on Educational Media  amp; Technology (EdMedia). Brussel·les

Pérez Garcias, A.; de-Benito Crosetti, B.; Darder Mesquida, A;  Villatoro Moral, S. (2024) Análisis de procedimientos de aplicación de las estrategias de codiseño en educación superior. 3rd International Congress: Education and Knowledge (ICON-edu 2024. Alacant

Pesantez, A.; Rallo Fabra, L., (2024) Production of L2 English vowels by L1-Spanish learners in an ISLA context: a longitudinal study. Accents 2024. Lodz

Prieto Arranz, J. I. (2024) The novel as an open form of creative solidarity: Ali Smith's post-Brexit quintet. Research Seminar SOLIDARITIES: Creative Coalitions in World-Travelling Narratives and Performance. Palma de Mallorca

Prieto-Arranz, JI (2024) Art within art: An intertextual approach to (the politics of) Ali Smith's literary style. PALA (Poetics and Linguistics Association) Conference 2024. Sheffield

Pronina, M.; Knyazev, S.; Vanrell, M.M. (2024) Intonation transfer from Catalan and Spanish to heritage Russian language. XV Workshop de la Prosòdia del Català.

Pronina, M.; Knyazev, S.; Vanrell, M.M. (2024) La adquisición de la entonación en niños multilingües con el ruso como lengua de herencia en Cataluña. LIII Simposio de la SEL.

Quintana-Murci, E., Tugores-Ques, M., Pinya-Medina, C., Salvà-Mut, F. and García de Olalla Gutiérrez, A. (2024) Exploring influential variables in Teaching Styles among VET teachers. 9th Stockholm International Conference  amp; Research Workshop on VET (14-16 may). Stockholm

Riera, L.; Morey, J.M.; Negre, F. (2024) Educación y Muerte: La Carencia Formativa de los Docentes y el Rol Emergente de la Robótica Social. EDUTEC 2024: Tecnología Educativa para una Sociedad Multimodal. Sevilla

Riera, L.; Mut-Amengual, B.; Morcillo, V. (2024) Acompañando el duelo en la infancia: estrategias para la educación primaria. I Congreso del Área de Didáctica y Organización escolar: Retos para la docencia, la formación, la investigación, la transferencia. Málaga

Rosselló, M. R.; Verger, S.; Ferrer-Ribot, M.; Morcillo, V. (2024) Formación de docentes para abordar el duelo y la muerte en la escuela. 4th Porto International Conference on Research in Education. Porto

Serrat Sellabona, E.; Aguilar-Mediavilla, E.; Amadó Codony, A.; Sanz-Torrent, M.; Andreu, Ll.; López, M.; Aparici, M. (2024) Exploring the effect of interlocutor diversity on early language acquisition. Ninth European Network Meeting on Communicative Development Inventories (EUNM-CDI 2024). Dubrovnik

Urbina Ramírez, S.; Villatoro Moral, S.; Gallardo Pérez, A.; Tur Ferrer,G.; Pérez Garcias, A.; Darder Mesquida, A. (2024) Gamificación en educación superior: un proyecto de innovación docente. Virtual USATIC. Zaragoza

Urbina, S.; Pérez, A.; de Benito, B.; Salinas, J. (2024) Constituent Elements of Pedagogic Frailty Linked to Teaching Innovation with Digital Technologies. EdMedia 2024. Bruselas

Urbina, S.; Villatoro, S.; Tur, G.; Salinas, J. (2024) Relación entre las actitudes familiares y el uso de dispositivos digitales por los menores. XXVII Congreso EDUTEC 24. Sevilla

Vallespir, M., Touza, C., Chao, R. (2024) Revisión de la literatura sobre integridad académica en la formación inicial del profesorado: Análisis de los conceptos clave. VII Conferencia Interuniversitaria: Inteligencia artificial y plagio inteligente: Impacto pedagógico en la formación docente. A Coruña

Vanrell, M.M. (2024) La realització del focus en els parlants d'herència de l'espanyol. GRESIB en tàndem amb BASLA.

Vanrell, M.M. (2024) Una nova mirada a les parles urbanes de les Illes Balears. 20. Deutscher Katalanistentag 2024.

Vázquez González, L.I.; Ferreiro Basurto, V.; Sénchez Prada, A.; Ferrer Pérez, V.A. (2024) ¿Cómo responden los/as testigos ante las violencias contra las mujeres? Afrontando el reto de la participación social. III International Congress CIEG. Gender, Feminist and Women's Studies. Lisbon

Vázquez González, L.I.; Ferrer Pérez, V. A. (2024) Análisis de las experiencias de mujeres víctimas de acoso callejero. VI Congreso Internacional de Ciencia, Feminismo y Masculinidades (CICFEM). Valencia

Vecina, C.; Krawietz, M. (2024) Procesos comunitarios y diagnósticos participativos. Ventajas, desafíos y carencias metodológicas. VII Congreso Internacional sobre Innovación Pedagógica y Práxis Educativa. Sevilla

Vecina, C.; Krawietz, M.; Biasin, Ch.; Boscani, F. (2024) Prevention and intervention against early dropout in education a comparison between Veneto (Italy) and the Balearic Island (Spain). VI Congreso Mundial con Infancia y Adolescencia. Cáceres

Zhang, P.; Tur, G. (2024) Unveilling Stugent Agency in ePortfolio Co-design: towards introducing GenAI. ICON 2024. Alacant