|
||||
![]() |
||||
IRED 23 i V Jornades de Recerca i Innovació Educativa. Teixir xarxes entre Recerca i Innovació Educativa
La Universitat de les Illes Balears ha acollit entre els dies 8, 9 i 10 de novembre les V Jornades de Recerca i Innovació Educativa i la Conferència Internacional de Recerca en Educació, IRED 23, organitzades per l’IRIE.Al llarg d’aquest tres dies el campus de la Universitat ha esdevingut un gran espai de trobada entre professionals i experts del món de la recerca i la innovació docent, com ara Louise Archer, Professora a la University College de Londresi codirectora del Centre for Sociology of Education and Equity, Hector Ruíz, Investigador i divulgador científic i director de la International Science Teaching Foundation, Jordi Collet, Educador social i sociòleg, i Miquel Ángel Tirado, doctor en Ciències de l’Educació i inspector educatiu. El gran objectiu de les jornades ha estat teixir xarxes entre recerca i innovació front als grans desafiaments en l’ambit de l’educació. En aquest sentit, han pres part prop de 200 participants d’Argentina, Brasil, Canadà, Xile, Colombia Costa Rica, Ecuador, Estats Units, Finlandia, Israel, Italia, Mèxic, Portugal, Turquia, Regne Unit i Espanya. S’han compartit 122 treballs de recerca orals i 23 en format poster. Cal destacar especialment la bona acollida de les les 4 conferències plenàries: · Education and equity a càrrec deLouise Archer · ¿Cómo aprendemos? Una breve aproximación desde las ciencias cognitivasa càrrecd’Héctor Ruiz · Educaciones para el (bien) común: o por qué ya no podemos hacer investigación educativa de otra formaacàrrec de Jordi Collet-Sabé · Pulsa pausa. ¿Para qué innovamos en educación? a càrrec deMiquel Àngel Tirado Teniu a l’abast el programa detallat a l’enllaç següent: http://irie.uib.cat/ired23/wp-content/uploads/2023/10/def-Programa-IRED23-4M-2.pdf
OFERTA DE FEINA A IRIE2023-24_3_195 Tècnic superior de suport a la recerca
Es cerca tècnic superior de suport a la recerca (veure anunci) per l’Institut de Recerca i Innovació Educativa (IRIE). Més informació a: https://seu.uib.cat/es/tablon?path=anuncio/1071/ El termini per presentar les sol·licituds per part dels interessats és fins a dijous 23 de novembre de 2023. S’ha d’emplenar el formulari disponible al Portal del Personal Investigadori registrar-ho mitjançant instància genèrica, disponible al catàleg de procediments de la seu electrònica de la UIBNo s’admetran formalment altres vies de registre o expressió d’interès. Per a més informació contactau amb forhu.contractacio@uib.cato amb irie@uib.cat
Seminari Virtual del GRESIB"The linguistic vs. sociocognitive nature of expressive pragmatics: what is it about in the preschool years?"
Dia: divendres 24 de novembre La investigadora postdoctoral Mariia Pronina, del Grup de Recerca Sociolingüística de les Illes Balears, GRESIB, impartirà el seminari virtual "The linguistic vs. sociocognitive nature of expressive pragmatics: what is it about in the preschool years?" La pragmàtica, la capacitat d'utilitzar el llenguatge socialment, implica tant els aspectes lingüístics com socials de la comunicació humana. La literatura sobre desenvolupament humà ha explorat la interacció entre el llenguatge pragmàtic, estructural i les habilitats de cognició social dels nens. Tanmateix, l'atenció s'ha centrat en gran mesura en els dominis pragmàtics receptius i en el llenguatge verbal i no multimodal. Sabem molt menys sobre l'adquisició de la pragmàtica expressiva i la seva relació amb el llenguatge multimodal (és a dir, la prosòdia i el gest). Repassarem una sèrie d'estudis que exploren les habilitats pragmàtiques expressives durant els primers anys d'educació infantil (3-4 anys), en relació amb la cognició social i el llenguatge, tant estructurals com multimodals, utilitzant diferents enfocaments descriptius, correlacionals i formatius. Intentarem aportar informació sobre l'arquitectura que desenvolupa la pragmàtica i respondre a la pregunta sobre l'estat cognitiu de l'habilitat pragmàtica expressiva. Podeu accedir al seminari a través del següent enllaç: https://bit.ly/seminarisGRESIB ![]() OFERTA DE FEINA A I+DELab
Es cerca programador a temps parcial
Es cerca un programador a temps parcial per al Laboratori I+DEL: Investigació en Desenvolupament, Educació i Llenguatge de la UIB, amb un enfocament en el desenvolupament d’aplicacions que formen part del fons d’un sistema informàtic. El candidat serà responsable de gestionar els servidors i assegurar-se que la informació recopilada en el servidor pugui ser analitzada internament per proporcionar resultats específics en haver enllestit les tasques realitzades al nostre lloc web. Més informació a: https://seu.uib.cat/es/tablon?path=anuncio/1078/ El termini per presentar les sol·licituds per part dels interessats és de divendres 10 de novembre de 2023 fins a dijous 23 de novembre de 2023. S’ha d’emplenar el formulari disponible al Portal del Personal Investigadori registrar-ho mitjançant instància genèrica, disponible al catàleg de procediments de la seu electrònica de la UIBNo s’admetran formalment altres vies de registre o expressió d’interès. Per a més informació contactau amb forhu.contractacio@uib.cato amb irie@uib.cat
Conferència: Estrategias y recursos para planificar la oralidad
Dia: dijous 23 de novembre La professora Irene Yúfera, de la Universitat de Barcelona, impartirà la conferència titulada Estrategias y recursos para planificar la oralidad. L'oralitat planificada en àmbits acadèmics, per resultar eficaç, requereix un treball previ sistemàtic i minuciós tant en relació amb els continguts que es tractaran com pel que fa a la manera com s'exposarà el discurs.Aquests dos nivells de la planificació de l'oralitat, és a dir, el contingut i la forma d'una exposició oral formal no són independents, sinó que estan íntimament relacionats. La conferència està pensada i enfocada per a l'alumnat de Tècniques d'Expressió Oral i Escrita de la Facultat de Filosofia i Lletres, però pot ser d’interés per a qualsevol alumne o docent. Aquesta activitat fa part del projecte d’innnovació IRIE número PID222415: La exposición oral en el aula universitaria: una aproximación didáctica profesionalizadora y transversal.
|
||||
![]() |
||||