No estàs connectat. El butlletí pot incloure informació de l'usuari, de manera que és possible que no es mostrin correctament.

Butlletí IRIE - número 159

Butlletí IRIE - número 159
Si no pots veure bé aquest butlletí, prova de » llegir-lo al navegador.
 
 
Logo IRIE

Butlletí número 159



Divendres, 19 de setembre de 2025

 
  Butlletí IRIE  
 
 

Imatge comunicació

El pensament computacional a l'aula de primària i secundària amb CoSpaces

 

 

Block2

 

Formació adreçada a professorat docent no universitari

Destinataris de la formació: Professorat d'educació primària i secundària

Forma participació: Mixta

Hores totals: 10

Hores presencials: 4

Cost: Gratuït

Places: 25

Lloc de realització: Edifici Guillem Cifre de Colonya. Campus UIB

Calendari i horari: de l'1 d'octubre al 13 de novembre de 2025. Els dies 3 i 13 de novembre de 17 a 19 hores presencials.

Formació homologada: 10 hores per la Conselleria d'Educacó i Universitats

Inscripcions al formulari següent

Objectius

  • Assolir coneixements bàsics de programació per blocs i creació de rutines mitjançant l'eina CoSpaces, per a la creació de recursos educatius.
  • Crear projectes senzills de pensament computacional per a implementar a l'aula d'educació primària i secundaria.
  • Experimentar les possibilitats de les ulleres de realitat virtual (VR) per a la pràctica docent. 
  • Conèixer les principals aplicacions educatives en realitat virtual.
  • Comprendre els conceptes del curs i les seves possibilitats educatives: pensament computacional, realitat virtual i programació.

Continguts

  • Introducció al pensament computacional.
  • Possibilitats educatives de la realitat virtual.
  • La programació per blocs amb CoSpaces.
  • Disseny de projectes de pensament computacional per a l'educació.

Metodologia de l’activitat: El curs té un format mixte amb una durada total de 10 hores, amb una part online de 6 hores de durada, i una part presencial de 4 hores de durada. A la part online es treballaran les funcions bàsiques de l'eina CoSpaces que permetran als assistents crear tot tipus de projectes amb el seu alumnat. A la part presencial es posaran en pràctica els procediments treballats, creant un joc de "Escape Room" des de zero. A més a més, es practicarà en l'ús de les ulleres VR i diverses aplicacions educatives. La part presencial es tancarà amb una sessió enfocada a la creació de projectes de pensament computacional per a l'alumnat de primària i secundària.

Relació nominal dels formadors amb especificació de la titulació acadèmica i experiència professional:

  • Víctor Terricabras. Llicenciat en ADE per ESADE (Barcelona). Autodidacta en tecnologia de realitat virtual. Fundador de TopVR amb més de 5 anys d'experiència en la creació i implementació de projectes de pensament computacional per a l'ensenyament a primària i secundaria amb l'eina CoSpaces. Formador oficial de l'eina CoSpaces a Espanya.


Seminari “Participació de les famílies estrangeres en els centres d’Educació Primària. Una mirada interdisciplinària”

 

 

SEMINARI families escola

 

El passat 11 de setembre de 2025, les professores Mercè Morey, Mar Oliver i el professor Carlos Vecina, del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació, varen participar en representació de la Universitat de les Illes Balears com a ponents i organitzadors del seminari Participació de les famílies estrangeres en els centres d’Educació Primària. Una mirada interdisciplinària. L’activitat s’emmarca en el projecte de recerca Les famílies d’origen estranger: diagnòstic i disseny de propostes de millora (PID2021-124334NB-I00), finançat pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

El seminari, organitzat pel Departament de Pedagogia Aplicada i Psicologia de l’Educació i l’Institut de Recerca i Innovació Educativa de la UIB, va comptar amb la col·laboració i participació de la Universitat de Cantàbria (UC), la Universitat de Lleida (UdL) i la Universitat de La Rioja (UR). A través de diverses conferències i taules rodones es va analitzar l’impacte social i educatiu de la implicació de les famílies d’origen estranger en els centres educatius.

El programa inclogué la conferència inaugural del Dr. Jordi Garreta (UdL) sobre els factors que influeixen en la implicació parental, així com ponències dedicades als canals de comunicació entre famílies i escoles, les estratègies educatives, les experiències institucionals i les bones pràctiques desenvolupades en diferents comunitats autònomes.

 

 

Presentació de comunicació a la Conferència Europea de Recerca Educativa

 

Imagen 1

 

L’equip format per Elena Quintana Murci, Francesca Salvà-Mut, Antoni Mestre Hernández i Maria Tugores-Ques va presentar la comunicació Profiles and Pathways in Intensive Dual VET: Preventing Dropout and Promoting Retention a la Conferència Europea de Recerca Educativa (ECER 2025), organitzat per la Associació Europea de Recerca Educativa (EERA) el passat 9 de setembre a Belgrad.

Aquesta aportació s’emmarca en el projecte d’R+D+I Itinerarios de finalización y abandono en la FP Dual Intensiva: aproximación empírica y recomendaciones (PID2023-149074OB-I00), finançat pel MCIN/AEI /10.13039/501100011033 i pel FEDER, UE.

 

La Gala de la Salut 2025, «Orgull de la nostra sanitat», premia el projecte "Reactiva l’alumnat: programa de descansos actius a l’aula universitària" del grup de recerca GICAFE-IRIE

 

 2025 9 17 3219290

 

La Gala de la Salut 2025, «Orgull de la nostra sanitat», organitzat per la Conselleria de Sanitat del Govern de les Illes Balears ha premiat el projecte "Reactiva l’alumnat: programa de descansos actius a l’aula universitària" del grup de recerca GICAFE-IRIE.

L’objectiu del projecte era avaluar l'acceptació, la idoneïtat i la viabilitat d'un programa de descansos actius implementat en estudiants universitaris. Els descansos actius són viables i factibles per implementar-los a l'aula universitària i poden aportar millores en la concentració, l'atenció i el clima d'aula. Aquestes troballes són particularment rellevants per a educadors, investigadors i institucions que busquen reduir eficaçment el sedentarisme i millorar el rendiment acadèmic a l'àmbit universitari.

La Gala de la Salut reconeix els projectes i les iniciatives que desenvolupen tots els professionals, les associacions i les institucions públiques i privades que treballen en l’àmbit de la salut


 

La Dra. Elena Quintana Murci ha estat nomenada Membre de la Junta Directiva de VETNET i Link Convenor a EERA

 

VETNET

 

La Dra. Elena Quintana Murci ha estat nomenada Membre de la Junta Directiva de VETNET, European Research Network on Vocational Education and Training, i propera Link Convenor dins EERA, European Educational Research Association.

VETNET és la xarxa europea de recerca en formació professional dins d’EERA, que agrupa investigadors i investigadores de tot Europa per impulsar la innovació i la qualitat en l’educació i la formació professional. EERA, al seu torn, és l’associació de recerca educativa de referència a Europa, que promou la col·laboració i l’impacte de la recerca en les polítiques i pràctiques educatives.

Aquest nomenament reforça la presència i la projecció del nostre entorn universitari en l’àmbit europeu de la recerca en educació i formació professional.

 



Peu de pàgina
     
 
Si no vol rebre més comunicacions de l'IRIE » fes clic aquí

Email built with AcyMailing