Benvolgut / Benvolguda,
Us feim arribar el butlletí de l'IRIE número 75. Esperam que aquesta informació us resulti interessant.
Solidaritat amb el col·lectiu docent
El conjunt de persones que conformam l’Institut de Recerca i Innovació Educativa de la Universitat de les Illes Balears ens solidaritzam amb els companys i companyes que fan feina en entorns conflictius.
Arran dels aldarulls de la setmana passada davant un centre escolar, la directora del qual en va resultar agredida, manifestam el rebuig a qualsevol forma de violència i clamam pel respecte a totes les persones.
En situacions de confrontació s’evidencia més que mai la importància de l’educació i la necessitat que tots els membres de la societat cooperin per fer de l’Escola i dels seus professionals els referents i les llavors que han de permetre el progrés dels valors i la convivència.
L'escola ha de ser un lloc segur!
|

Moltes gràcies a les persones que heu respost l’enquesta que us proposàrem la setmana passada.
Voldríem animar els que encara no ho heu fet a respondre-la, per fer-nos conèixer els vostres interessos i així poder anar modelant un butlletí informatiu realment útil per a totes les persones que formam part de la comunitat educativa.
Moltes gràcies.
ACCÉS AL QÚESTONARI
|

La Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) ha publicat una nova convocatòria d’ajuts per a activitats de divulgació científica.
-
Termini de presentació de sol·licituds: 2 de desembre de 2021 a les 13 hores.
-
Termini d’execució: de l’1 de juliol de 2022 al 30 de juny de 2023.
Accés a la informació de la convocatòria
Adreça electrònica per a consultes: culturacientifica@uib.cat
MÉS INFORMACIÓ
Revistas depredadoras: el negocio fraudulento del siglo és un article signat per Cinta Gallent Torres, alumna del Doctorat d’Educació, al butlletí The Conversation.
El treball analitza les denominades “Revistes depredadores”, adverteix dels perills que representen per als investigadors que necessiten publicar els resultats de les seves investigacions, i dona algunes claus per identificar-les.
El Dr. Jaume Sureda i el Dr. Rubén Comas, del grup de recerca Educació i Ciutadania, dirigeixen la tesi doctoral de l’autora.
MÉS INFORMACIÓ

Organitzat per les tres universitats gallegues (Universidad de Santiago de Compostela, Universidad de A Coruña i Universidad de Vigo), el XXè Congreso Internacional de Investigación Educativa, Educación Inclusiva y de Calidad coincidirà amb el IV Encuentro de Doctorandos/as e Investigadores/as noveles AIDIPE, del dia 14 al 17 de juny de 2022, a la Universidad de Santiago.
MÉS INFORMACIÓ
«La justícia social a l’educació. Celebrant la diversitat, la inclusió i la interculturalitat a la nostra societat global» és el tema general de la 6a Conferència de la World Federation of Associations of Teacher Education (WFATE), que tindrà lloc, en format virtual, del 12 al 15 de novembre de 2021.
MÉS INFORMACIÓ
El Consell Escolar de Mallorca organitza les Jornades «Comunitats Educatives Municipals. Els municipis com a espais dinamitzadors de l’educació», que es faran dies 12 i 13 de novembre al Casal de Cultura d'Inca.
Cal inscripció prèvia, perquè les places són limitades.
Accés al formulari d’inscripció
La Revista Catalana de Pedagogia organitza un seminari web amb la intenció d’oferir a la comunitat educativa un nou espai de reflexió sobre l’impacte que la COVID té en el camp pedagògic.
La trobada, moderada per Ruth Vilà i Baños, se centrarà en dos dels articles recents més llegits:
Schmidlin, M; Venceslao, M; Beltrán, O; Freixa, M.; Sánchez, A. (2020). «Infants i joves que migren sols en temps de COVID-19. Una mirada des dels serveis». Revista Catalana de Pedagogia, núm. 18,p. 13-28. DOI: https://doi.org/10.2436/20.3007.01.147
Rajadell, N; Aneas, A; Méndez, J.; Ferré, M. (2021). «Balanç de deu anys del pràcticum de pedagogia a la Universitat de Barcelona». Revista Catalana de Pedagogia, núm. 19,p. 3-23. DOI: https://doi.org/10.2436/20.3007.01.155
MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIÓ

Publicat el número 20 (novembre de 2021)
La Revista Catalana de Pedagogia, filial de l'Institut d'Estudis Catalans, acaba de publicar el seu vintè número, dedicat a Mindfulness i educació.
MÉS INFORMACIÓ
|